Zdrowy styl życia jest modny, a w zdrowy styl życia wpisuje się nie tylko zbilansowana dieta lecz także aktywność fizyczna. Dlatego też doskonałym pomysłem na własny biznes jest prowadzenie sklepu z odzieżą sportową, w którym rzecz jasna wybór będzie duży, a i ceny relatywnie niskie. Jak więc prowadzić taki sklep i w co powinien być zaopatrzony.

Wybór ma znaczenia, ale i selekcja też

Bądźmy szczerzy, wybór produktów jest niemal w każdym sklepie duży, a wręcz ogromy. Problemem jest jednak fakt, że wiele z tych produktów jest zwyczajnie słabej jakości. Dlatego też w Waszym sklepie musie nacisk kłaść przede wszystkim na jakość produktów, a to oznacza, że czasami lepiej sprzedawać mniejszą ilość towaru, ale już wyselekcjonowanego niż sporo, a co drugi przedmiot niestety będzie wyjątkowo podatny na uszkodzenia. Dlatego też zasada, że nie ilość, a jakość ma znaczenie jest bardzo ważna. Oczywiście nie oznacza to wcale, że ubrania, które sprzedajcie mają być z najwyższej półki, bo prawda jest taka, że są różni klienci i trzeba mieć w ofercie coś z półki budżetowej, ale i z wyższej. Kolejnym ważnym aspektem są materiały, z których będziecie szyć odzież i tutaj najlepiej sprawdzają się tkaniny bawełniane, bo pozwalają skórze oddychać, ale i mogą odprowadzać pot, a w razie niższych temperatur zapewniają komfort cieplny, zapobiegając przegrzaniu. Poza tym odzież powinna być szyta również z tkanin na membrany. Do ich produkcji wykorzystuje się destylacje i sorpcje. Dzięki temu tkanina nie przepuszcza wody i jest idealny wyborem do uszycia kurtek sportowych.

Co trzeba sprzedawać?

Jak wiadomo, coraz więcej osób interesuje się sportem i stawia na aktywność, jednak różnego rodzaju. Jedni preferują ćwiczenia na siłowni, inni z kolei jogging, a jeszcze inni pływanie. Dlatego w ofercie Waszego sklepu każde z nich powinno znaleźć coś dla siebie, co spełni ich oczekiwania. Koniecznie trzeba sprzedawać bieliznę termoaktywną, która zapewnia wygodę i komfort nie tylko podczas niskiej temperatury, ale i tej wysokiej, choć rzecz jasna w tym drugim przypadku powinno się wybierać modele z wysokiej jakości poliestru (tak poliester może być wysokiej jakości). Poza tym spodenki i legginsy – one także bardzo dobrze się sprzedają, szczególnie jeżeli do ich produkcji została użyta tkanina bawełniana. Skoro spodenki i legginsy były, to musimy wspomnieć także o długich spodniach, które sprawdzają się do jesiennych czy zimowych aktywności. Bluzki, koszulki oraz polary czy kurtki, to kolejne must have. Takie produkty rzeczywiście sprzedają się bardzo dobrze.

Podział na dyscypliny

Większość osób dużo pracuje i tak naprawdę idąc na zakupy chce od razu znaleźć produkt, którego szuka. Jednak z obserwacji czy doświadczenia chyba każdy z nas może powiedzieć, że wchodząc do sklepu często można powiedzieć, że jest tam totalny miszmasz i trudni cokolwiek znaleźć. Czasami do tego stopnia, że rezygnujemy z szukania i zwyczajnie wychodzimy ze sklepu. Dlatego też pamiętajcie, aby w Waszym sklepie z odzieżą sportową były działy, tak, aby każdy mógł znaleźć produkt, którego szuka. Można zastosować podział na dyscypliny sportowe, ale dodatkowo stworzyć kategorię kurtki oraz spodnie. Jeżeli Wasz sklep ma stosunkowo dużą powierzchnię, to możecie spróbować sprzedaży również dodatków typu torby, sakwy czy opaski.

Reklama ważna jest

Skoro wiecie już co sprzedawać i jak prowadzić sklep, to czas dowiedzieć się, jak ważna jest reklama. W końcu nie bez przyczyny mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Dlatego warto zainwestować w różne kampanie, choćby Google Ads, ale i założyć konto na Fb i innych mediach społecznościowych. Oczywiście najlepiej prowadzić sprzedaż zarówno stacjonarnie, jak i online. Stąd także strona powinna być dobrze zrobiona, czyli łatwa w obsłudze. Do tego elokwentne opisy kategorii czy produktów są bardzo ważne, bo mogą skutecznie przyciągnąć klienta. Nie można też zapominać o wysokiej jakości zdjęciach.

A na samym końcu pamiętajcie, aby nigdy nie zniechęcać klientów, czyli jakość usług zawsze musi być na poziomie, podobnie jak realizacja zleceń. Odpowiadajcie też na pytania klientów i zawsze wykazujecie się wysoką kulturą osobistą i bardzo dobrym doradztwem.

Share:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *